Zdravá výživa 

Co dělat, abychom zhubli zdravě a navíc z toho měli radost?

Obezita
Slýcháme o ní každý den, někteří z nás se sní přímo potýkají. Hůře se nám dýchá, srdíčko tluče jako o závod a kluby vyhlašují vrzavou stávku. Všichni nám radí, že je třeba zhubnout, ale málokdo ví, jak hubnout zdravě a správně. Zkoušíme tucty diet a hubnoucích přípravků, abychom po čase zjistili, že jsme zhubli jen krátkodobě a váha se nám jako bumerang vrátila, ne - li navýšila.

Životní styl a hmotnost:
Zdravý životní styl zahrnuje zejména vyváženou pestrou stravu a dostatečnou pohybovou aktivitu. Tělesná hmotnost je výsledkem příjmu a výdeje energie. Když je energetický příjem vyšší než výdej, ukládá se nadbytečná energie ve formě tuků. Je - li příjem nižší než výdej, je potřebná energie získávána odbouráním tuků. Jak jste na tom s váhou mnohdy nepoznáte ani pohledem do zrcadla, ani když se postavíte na váhu. Jedním z možných ukazatelů tělesné hmotnosti je BMI (index tělesné hmotnosti). Počítá se z výšky a váhy podle následujícího vzorce:

BMI zdravého člověka by se mělo pohybovat v rozmezí od 20 do 25. Do jaké kategorie patříte vy?

16 - 20: podváha
20 - 25: norma
25 - 30: nadváha
30 - 40: obezita
40 a více: těžká obezita

Strava
Pokud se chceme zbavit tukových polštářů a zároveň si zachovat svalovou hmotu je důležité zvolit správnou stravu. Poté budeme pozvolna shazovat kilogramy a nebudou se nám vracet. Základní princip správně sestaveného jídelníčku spočívá v omezení jednoduchých sacharidů a tuků. Důležitý je také příjem vlákniny, která zahání pocit hladu a má vliv na správnou funkci střev.
Součástí zdravého hubnutí je i pitný režim (2 - 3 l neslazených tekutin).

Pokud chcete vytvořit svůj individuální stravovací plán - volejte či pište.
Herzigová Lucie - tel. č.: 728 36 66 21, e-mail: herzigova.l@seznam.cz