Pilates 

Pilates metoda cvičení vznikla před více než 100 lety a vymyslel ji Joseph Hubert Pilates.

Metoda je zaměřena k zvýšení ohebnosti, rovnováhy,zvyšuje svalovou sílu a svalovou vytrvalost, zpevňuje a zároveň protahuje dlouhé štíhlé svaly, zlepšuje držení těla, dýchání (nádech nosem, výdech ústy), odstraňuje svalové dysbalance, redukuje chronickou únavu a odstraňuje stres. Výsledkem je ohebné tělo, s prodlouženými a zeštíhlenými svaly. Všechny Pilates pohyby vycházejí z břišních svalů a svalů spodních zad. Jsou vymyšleny tak, aby pracovaly menší svaly, které napomáhají větším svalům a zároveň danou svalovou oblast protahují. Přestože se jedná o low-impact cvičení, jde o cvičení velmi intenzivní. Pilates je ideální pro všechny, staré či mladé, pro lidi v kondici i bez, stejně tak pro ty s chronickými bolestmi, po úrazu nebo s astma. Základním prvkem této metody je uvědomění si činnosti všech svalů při jakékoliv činnosti (všechny cviky cvičíme celým tělem). Musíte si být stále vědomi co a jak děláte.
Kvalita cvičení je vždy důležitější než její kvantita.

Kdo by měl cvičit Pilates?
Tato metoda byla nejprve určena pro tanečníky a atlety, ale v 90. letech se postupně se stala nejpopulárnějším cvičením.Vzhledem k přispůsobivosti této metody je určena mladým i starým, fyzicky aktivním a méně aktivním jedincům. Doporučuje se jako pokračování rehabilitační léčby. Pilátova metoda doplňuje takové činnosti, jakými jsou například běh, plavání, chůze, golf, lyžování, či jiné. Také počítačoví operátoři a hudebníci mohou používat této skvělé techniky při prevenci předcházení napětí v krku a ramenou.

Bolí Vás záda?
Není to od nezdravých poloh a pohybů, které děláte automaticky a možná je pokládáte za správné? Pomocí této metody se naučíte pohyby kontrolovat, provádět správně, plynule a půvabně. Tuto kontrolu automaticky přenesete do běžného života, a tím můžete ovlivnit jak své zdraví, správné držení těla, ale také pohodu.
Nikdy není pozdě přinutit tělo k pohybu, protože posilovat a protahovat potřebujete v každém věku. Nevzdávejte se s tím, že jste měli takto cvičit už ve dvaceti.
Pilátova metoda nevyčerpává, naopak energii dodává.

Mnoho slavných lidí také vyzkoušelo tuto cvičební metodu - mezi nimi také Sharon Stone, Courtney Cox, Minni Driver, Madonna, Julia Roberts, Barbara Streisand, stejně jako atlet Cincinnati Bengals, Brad Pitt.